Reisverslag 1: We zijn er!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu Reisverslag 1: We zijn er!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1: We zijn er!!

Door: Marlene

Blijf op de hoogte en volg Marlene & Leanne

04 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk was het dan zover.. 3 januari, de dag waar we al maanden naar uit hadden gekeken. Om 12:00 stonden we met z'n drietjes op Schiphol. Na veel tranen, knuffels, lieve woorden was het dan echt tijd om ons in te checken. En ondanks dat mijn koffer te zwaar was, mocht ie gewoon mee. ;-)
Na 2,5 uur wachten mochten we het Surinaamse vliegtuig in, en Lindsey, hij wordt niet door 100 Surinamers de lucht ingeduwd hoor! Hahaha.

Na wat vertraging verlieten we eindelijk het koude kikkerlandje. De vliegreis zelf viel gelukkig mee. Tijdens de reis nog goede gesprekken gehad met mijn Surinaamse buurvrouw. Zij heeft me al veel verteld over Suriname.

Kwart over 9 Surinaamse tijd zijn we geland in Zanderij. En wat was het heerlijk warm!! 26 graden! Huppetee uit die dikke trui! Binnen moesten we in een lange rij staan voor de immigratiedienst. Rustig aan hoor, na een uur konden we dan eindelijk onze koffers afhalen. Maar nadat we eindelijk onze koffers hadden gevonden moesten we opnieuw in een lange rij gaan staan. Sommige werden eruit gepikt voor een tascontrole, wij mochten door lopen, pfoej!

Om half 11 Surinaamse tijd werden we opgepikt door de familie en eigenaar van ons huisje. Ze hadden heel leuk onze doopnamen op een groot wit vel geschreven. Snel werd alles in de auto geladen en konden we richting Paramaribo rijden. Eerst werd er bij een grote supermarkt gestopt, want we moesten drinken uitkiezen en iets lekkers! :-) om ongeveer kwart voor 12 kwamen we aan bij ons appartement. Het ziet er super mooi en netjes uit. ( foto's volgen nog) We wilde het liefst meteen ons bed induiken, maar we hebben toch alles maar vast een beetje uitgepakt.

Ze zijn hier erg zorgzaam en lief voor ons! ik wilde nog even snel douchen, maar dat 'even' moet je ook letterlijk nemen, want je hebt hier geen warm water. En thuis douche ik het liefst met 40 graden, dus ik was er heeeeel snel weer onder vandaan ;p

Om half 2 doken we snel ons bedje in. Het is hier nu ochtend en het regent best wel hard, maar voor de Surinamers is dit mieser. Hahaha. In Nederland zou hiervoor code oranje afgaan, geloof ik ;-) Vandaag wil de familie ons van alles laten zien hier in Paramaribo. We zijn erg benieuwd!

Verder gaat het goed met ons, lichtelijk brak, maar ach!

Tot snel!
Liefs Marlene en Leanne.

• 04 Januari 2015 - 13:24

Willeke De Wit:

Hoi meiden!

Fijn dat de reis goed is verlopen en de eerste ervaringen positief zijn (behalve dan die van de douche dan ;-))
    Veel plezier met de sightseeing-tour! Ben erg benieuwd naar de foto's!

Liefs,
    Willeke

• 04 Januari 2015 - 13:47

Tessa:

Lieve kiddo's
    Fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en niet de lucht in gegooid werden door 100 surinamers.. Marleentje ik zou een vuilniszak water buiten hangen als de zon schijnt dan kan je water opwarmen en heb je een warme douche
    Heel veel plezier en ik hoop jullie snel te zien op skype
    Dikke kuss en knuffel uit het nu zonnige nederland van tessa<3

• 04 Januari 2015 - 14:36

Antine:

Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen en plezier met de tour

Liefs Antine

• 04 Januari 2015 - 14:50

Annemarie:

Hoi meiden

Fijn de reis goed is verlopen en dat jullie liefdevol zijn opgevangen.
    Erg benieuwd naar de foto's. En naar jullie verdere belevingen. Wat jullie vandaag weer allemaal te zien hebben gekregen.
    Groetjes uit Brandwijk xxx

• 04 Januari 2015 - 14:53

Marissa:

Gelukkig dat de reis goed is verlopen en veel plezier in Paramaribo!

• 04 Januari 2015 - 15:07

Cindy Hoogendoorn:

Hoi meiden

Heeeeeel fijn dat jullie fijn zijn aan gekomen en dat de mensen heel lief voor jullie zijn.
    Groetjes Cindy

• 04 Januari 2015 - 15:52

Nellie:

Hoi lieve meiden.
    Fijn om weer iets horen van jullie.
    Goed om te weten dat jullie goed zijn aangekomen.
    Veel plezier met het rondtoeren in Paramaribo.
    Groetjes pa en ma bos

• 04 Januari 2015 - 16:42

Nellie:

Hoi meiden,

wat leuk om zo snel al wat van jullie te horen. Gelukkig is de reis goed gegaan en hebben jullie een mooi appartement. Geniet van de kennis making met paramaribo.we kijken uit naar jullie volgende bericht en fotos

Groetjes Nellie en Joop

• 04 Januari 2015 - 17:09

Piet:

fijn dat alles goed gegaan is, geniet van de tour en veel plezier met douchen ;)

• 04 Januari 2015 - 17:35

Petra:

Dag meiden,

Leuk om jullie verhaal en eerste indrukken te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier met jullie tour. Groetjes aan de familie. Tot gauw op de Skype!

Groetjes Petra

• 04 Januari 2015 - 20:47

Janco En Carine:

Veel plezier daar en geniet ervan.wij zullen jullie volgen hoor

• 04 Januari 2015 - 21:48

Tom:

hoi allemaal, wat een korte nacht door al die berichten,maar gelukkig is alles goed gegaan he!!
    k,bedacht me opeens dat we met die temp. s,avonds nog aan de radler gaan !!! dus ,zet,m op he.
    fijne tijd hoor

• 04 Januari 2015 - 23:05

Janny Swijnwnburg:

Hey meiden,

Fijn dat jullie veilig je voetjes op Surinaamse grond hebben gezet
    Leuk om jullie zo te volgen, we genieten er al van.
    We zien alweer uit naar jullie nieuwe belevenissen

groeten Janny.

• 05 Januari 2015 - 08:06

Gemma Van Rees:

Hoi meiden,

veel succes en plezier in Suriname!

gr Gemma

• 05 Januari 2015 - 11:34

Hennie Sanner:

Hallo Leanne,

Nou ik moet zeggen dat jullie snel zijn met een berichtje sturen hoor!
    Wat zullen jullie veel nieuwe indrukken opdoen, dat zal best vermoeiend zijn. Maar gelukkig ligt het tempo daar veel lager dan bij ons!
    Geniet ervan en we wachten met spanning het volgende verslag af!
    Groeten uit Zwolle!