Update! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Marlene & Leanne

24 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje vanuit het warme Suriname :)

Hier gaat alles goed! De stage is nog steeds indrukwekkend en we dragen ons steentje bij waar we kunnen. Het is nog steeds moeilijk te bevatten dat de zorg hier zo gegeven wordt en je bedenkt des te meer hoe blij we in Nederland mogen zijn met hoe de zorg daar is.

We zijn deze week ook 2x wezen helpen bij de dagopvang voor mensen met een beperking. Het is erg leuk en mooi om ze te mogen helpen. Het zijn ongeveer tussen de 25 en 30 cliënten met een leeftijd uitlopend van ong. 10 tot 53 jaar. De cliënten zijn onderverdeelt in 5 groepen en deze zijn naar leeftijd ingedeeld. Dit betekent dat er veel verschillende niveaus bij elkaar zitten. Het is fijn om met ze bezig te zijn en leuke dingen met ze te doen! Je kunt merken dat ze oprecht blij met ons zijn en dat voelt goed.

We zijn ook erg sportief bezig geweest, denk hierbij aan: hardlopen, squashen, fitnessen. Ja we komen echt kei sterk terug ;) Het zwembad hebben we ondertussen ook gevonden. Wat toch wel erg verkoelend is tijdens deze warme dagen..

Er komen soms ook dieren op visite. Denk hierbij aan een sprinkhaan, maar ook een kei grote spin ;-0 En ja, we blijven vrouwen die dan gewoon kei hard gaan gillen! Maar ook wij hebben de dieren bezocht, in de plaatselijke Zoo hier in Suriname. Het is niet erg groot, maar ze hebben best bijzondere dieren. Zie bij de foto's onze selfie met mevrouw de struisvogel!

Nou wij houden het hier met dit lekkere warme weer nog wel even uit hoor, naja warm.. nu we dit schrijven trekt er net weer een tropisch regenbuitje over ons heen, maar je weet wat ze zeggen: Na regen komt zonneschijn! ;-)

Veel liefs vanuit Suriname,
Leanne & Marlene.

• 25 Januari 2015 - 00:07

Familie Kollenstaart:

Leuk om weer even iets te lezen! Ontspannen en inspannen - jullie zijn lekker bezig :-)
    Liefs!

• 25 Januari 2015 - 12:19

Fam. Van Der Heiden.:

Hallo Marlene,

Wat fijn dat jullie zo welkom zijn.
    Goed om te lezen.
    Ik begrijp dat jullie veel beleven.
    Hier hebben we saai weer, ben best jaloers op jullie zonnetje.
    Nog even een boodschap van DE DALTONS:
    Geen tropische spin als souveniertje mee nemen in een jampotje.
    Veel plezier en liefs, lucky Cora en DE DALTONS.

• 25 Januari 2015 - 15:15

Bets:

Hoi meiden

Fijn te horen dat het goed gaat, in het warme oord, beter als hier, van een zonnetje word je wel blij, maar in januari in nederland is dat nu eenmaal zo. Genieten jullie er maar van.

Het werk maakt grote in druk op jullie, in nederland is het nog niet zo verkeerd, we willen immers alles beter, laten we voor die mensen bidden en dit alles in Gods hand leggen.

We wensen jullie het goede en sterkte toe, groeten van de rivierdijk.