13 days to go - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu 13 days to go - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu

13 days to go

Blijf op de hoogte en volg Marlene & Leanne

19 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Daar boven op de berg (daar boven op de berg)
Gingen wij staan (gingen wij staan)
Klaar om met z'n alle (klaar om met z'n alle)
De jungle in te gaan (de jungle in te gaan)

Ja we zijn de jungle in geweest. Dit was een hele ervaring en echt gaaf om te doen. Met een gids gingen we over modder- achtige paadjes op weg naar 2 watervallen. Het was soms best goed opletten waar je je voeten neer moest zetten, maar we hebben het overleefd!! Eenmaal bij de watervallen aangekomen, konden we het natuurlijk niet weerstaan om er even onder te gaan staan :) Heerlijk na een wandeling waar we het best wel warm van hadden gekregen! Onderweg hebben we ook nog een 3 potige luiaard gezien. Dit is geen aap!!

We zijn van de week ook naar een kreek geweest. De kreek grensde aan de jungle. We hadden een prachtig uitzicht en konden lekker van het weer genieten. Het water in de kreek is zo donker als cola. Dit komt door de bladeren die erin vallen. Best wel apart om in zulk donker water te gaan zwemmen.

Vorige week hebben we ook alle spullen naar het gezin gebracht. We hadden van alles gekocht. Denk hierbij aan: een buggy, speelgoed, verbandmiddelen, luiers, klamboes, kleding, knuffels. Het doet je goed om te zien hoe blij ze er mee zijn en hoe erg de moeder het waardeerde. De glimlach van een kind, doet je beseffen dat je leeft!!

We hebben ervoor moeten knokken om 1 van de kindjes in het ziekenhuis te krijgen, want dit ging niet zo gemakkelijk zoals in Nederland. Je hebt een handicap, dus liever niet, want hoe ga je daar mee om?! Te oud voor de kinderafdeling, want die gaat maar tot 11 jaar. Tenslotte wilde alleen nog de internist het jongetje opnemen, waar we uiteindelijk wel blij mee waren. Wat een andere cultuur. Na anderhalve dag werd het jongetje alweer naar huis gestuurd, want hij was wel weer 'gezond genoeg'. Thuis hebben we alle spullen en medicijnen kunnen regelen met de zusters. We hebben samen met hen een goed wondprotocol gemaakt, zodat ze het jongetje goed kunnen verzorgen. Het voelt dubbel om afscheid van deze familie te nemen, we hopen zò dat het goed met ze mag gaan. Voordat we hier vertrekken moesten we nog wel langskomen van moeder, en natuurlijk gaan we dit doen!

Na zulke volle en leuke dingen gaat de tijd nog sneller. Over 13 dagen zitten we alweer in het vliegtuig richting Holland. Echt de tijd is hier voorbij gevlogen! Maar gelukkig zijn alle 13 dagen volledig ingevuld door uitjes met de families, buren, vrienden, neven en nichten! We hebben er hier gewoon een nieuwe familie bij gekregen!

Liefs vanuit SU!

• 19 Maart 2015 - 22:39

Bets:

Hoi Meide.

Mooi om te lezen jullie verhaal, en dat je een gezin zo blij heeft kunnen maken met voor ons gewone dingen. Die dankbaarheid zal jullie bij blijven.
    We wensen jullie nog goede dagen en een behouden thuis reis toe.
    Groeten van de rivierdijk

• 19 Maart 2015 - 22:49

JAnneke:

geniet!

• 19 Maart 2015 - 23:10

Annemarie:

hoi meiden!
    Wat een belevenissen weer, heel leuk.
    Vooral leuk dat jullie zo genieten.
    Dus doe dat de laatste dagen ook nog maar lekker.
    Heel veel plezier nog de laatste dagen,
    Maar dat gaat vast lukken met die volle agenda
    Groetjes van ons

• 20 Maart 2015 - 00:15

Will De Wit-Venix:

Wat een mooie, maar ook dramatische, verhalen. Gelukkig valt er genoeg te genieten.
    Heel veel plezier de komende weken.
    Groetjes vanaf Den Donk.

• 20 Maart 2015 - 07:41

Willeke:

Hey suri-chicks!
    Veel plezier nog de laatste weken! Enjoy :-))))
    X

• 20 Maart 2015 - 09:21

Hennie Sanner:

Hallo meiden,

Nog heel veel succes en plezier de laatste dagen! Jullie zullen het aan de ene kant fijn vinden om naar huis te gaan, aan de andere kant laat je ook heel wat achter! Sterkte ermee!

Hartelijke groeten,
    Hennie en Jan

• 20 Maart 2015 - 10:08

Nellie:

Hallo meiden,
    Altijd leuk om weer een verslag te lezen. Zeker dit verslag om te lezen hoe blij dit gezin was.
    Maar ook van de mooie uitstapjes en het mooie land.
    Geniet er nog van, maar kom na dertien dagen maar fijn naar huis!!

Groetjes pa en ma en Annemarieke.

• 20 Maart 2015 - 20:59

Marinka:

Geniet er nog even van !

Groetjes Marinka

• 20 Maart 2015 - 21:52

Anneke:

Gelukkig zijn jullie overal enthousiast over.
    Wij waren ook ooit in Brownsberg,
    We werden opgegeten door de horzels en verder hebben we geen enkel dier gezien.
    groetjes,
    Anneke.

• 01 April 2015 - 10:23

An Matla:

Dag lieve meiden,
    Wat een prachtige belevenissen hebben jullie daar gehad en ik lees met een warm gevoel hoe jullie je toekomstige beroep aan het uitvoeren zijn chapeau!!!
    Ik kijk er naar uit om jullie weer te ontmoeten.
    Woensdag a.s. hoop ik jullie weer op school te zien, met heel veel verhalen en fotos.
    We gaan er tijd voor uittrekken.
    Tot volgende week!!

• 01 April 2015 - 13:03

Petra Tieman :

Mooi verhaal meiden. Jullie hebben een hoop meegemaakt en veel van het land gezien. Ik vid dat jullie heel veel goed werk hebben verricht voor het gezin! Heel mooi om dat in jullie blog terug te lezen. Geniet van de opgedane ervaringen en energie! Goede terugreis. Groetjes