Shubh Holi! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu Shubh Holi! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlene & Leanne - WaarBenJij.nu

Shubh Holi!

Blijf op de hoogte en volg Marlene & Leanne

07 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Wat kun je je hier toch gelukkig voelen, gister was weer zo'n dag:
Gekleurd poeder, parfum, zon, Surinaamse gerechten, lieve families, feesten, zingen, dj's, dansen in de regen en boven alles; lachen en genieten met elkaar. We hebben onwijs genoten van het Phagwa feest hier in Suriname.

Het geeft zo'n tof gevoel dat mensen hier zo gastvrij en lief voor je zijn. We werden bij de families volgestopt met heerlijke hapjes, we hebben keihard meegezongen en gedanst op nummers die we amper konden uitspreken, we hebben met poeder gegooid, we hebben echt heel erg genoten van alles.

We beseffen telkens weer dat we het zò goed hebben hier. Je leeft gewoon heel anders en dat bevalt ons eigenlijk prima. We voelen ons gelukkig en we willen nog lang niet naar huis! Vorig weekend zijn we met de andere 3 meiden een dolfijnen en kaaimannen Tour wezen doen! Dit was heel gaaf! Dolfijnen die naast de boot springen! In het donker onder een sterrenhemel opzoek naar kaaimannen! Hoe gaaf wil je het hebben! 's Nachts zijn we ook nog het nachtleven ingedoken en hebben we onze Ottolandse moves even getoond :-)

Afgelopen week hebben veel stappen kunnen zetten met het helpen van het gezin. We hebben verschillende artsen bezocht en we kunnen nu eindelijk verder met het verpleegplan van de 3 jongetjes. We hebben medicijnen en zalven gekregen waarmee we ze kunnen behandelen. We gaan deze week de zusters voorlichten hoe zij verder moeten gaan met het verzorgen van de jongetjes. Ook gaan we deze week spullen kopen!

Kortom, met kleine stapjes komen we steeds iets verder. Want we hopen natuurlijk dat we ze op een goede manier kunnen achterlaten..

Helaas begint de tijd te dringen en hebben we nog maar 3 weken en 5 dagen te gaan.. Maar we gaan er alles aandoen om deze weken volop te genieten van alles wat we hier nog gaan beleven! En dat gaat vast goed komen!

Liefs!

Leanne en Marlene.

• 07 Maart 2015 - 22:11

Jaap:

Hallo allemaal,

Het klinkt allemaal heel gezellig hoor, maar ik heb even een vraag: hadden jullie het al naar jullie zin vóór je met poeder ging gooien of pas daarna?? Wel goed douchen voor je naar huis gaat hè! Veel plezier nog daar.
    Groeten Jaap

• 08 Maart 2015 - 20:08

Marissa:

Het klinkt nog allemaal heel leuk!
    En nog veel plezier! Xxx

• 08 Maart 2015 - 20:13

Janneke, Cor En The Kids:

Wat een belevenissen zo met elkaar.
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Thirza vond het helemaal gaaf van de dolfijnen.
    Succes met de zorg van het gezin waar jullie helpen.
    Nog even en dan weer naar het koude kikkerlandje, geniet nog even daar.

• 08 Maart 2015 - 20:32

Hennie Sanner:

Hoi meiden, Wat een positief verslag weer! En wat een gave foto's van dat feest! Jullie staan er echt gekleurd op!
    Veel plezier verder en sterkte met alles wat jullie nog willen doen!

Groeten,
    Jan en Hennie